می توان گفت که سیستم مدیریت محتوای جوملا ، در حال حاضر یکی محبوبترین و پرطرفدارترین سیستمی است که مدیران سایتها و طراحان وب از آن استفاده می کنند. جوملا یک نرم افزار رایگان و گسترش پذیر است که هر یک از برنامه نویسان و طراحان سراسر دنیا می توانند اصلاحات مورد نظر خود را بر روی آن انجام داده و علاوه بر استفاده خود، پیشنهاد قرارگیری آن در نسخه های بعدی و یا همان نسخه را به جوملای جهانی بدهند.

بر روی هسته مرکزی جوملا امکان ارسال پیامک به صورت مستقیم وجود ندارد، اما طراحان و برنامه نویسان متخصص کار با جوملا، می توانند بسته به نیاز و وب سرویس ارسال پیامک شرکتی که از آن خدمات دریافت می کنند، افزونه مورد نظرشان را طراحی و در پروژه سایت خود از آن استفاده نمایند.

با توجه به تعدد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه در اینترنت و تنوع وب سرویس های آنها، نوشته شدن و آماده بودن کدهای قابل استفاده برای اتصال به پنل ارسال پیامکی که از آن خدمات دریافت می کنید، یک امر الزامی به نظر می رسد. از همین رو شرکتهایی که سامانه های ارسال و دریافت پیامک ارائه می دهند، افزونه های قابل اتصالی را برای مدیران و طراحان وب سایتهایی که از CMS جوملا استفاده می نمایند، تهیه نموده که با دریافت و نصب آن و تنها با وارد نمودن پارامترهای اصلی مانند نام کاربری و رمزعبور، امکان ارسال پیام کوتاه از داخل سایت به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

توجه داشته باشید که پنل شما که خرید میکنید قابلیت وب سرویس در آن فعال باشد.